anak bijak

Didik Al Quran

Oh Sambal Ikan Bilis

Menu malam ni sambal ikan bilis dicicah dengan roti..eh terbalik, roti dicicah sambal ikan bilis. Eh mana satu yer, ke dua-dua betul..Mmmm, tak apalah asal faham ya.hohoho..

This's my hubby favorite menu. Bila masak kadang-kadang jadi tp sokmo tak jadi.hehehe..yang tak jadi sebab cair dan tak merah dan bila jadi pedas la pulak..Yang sebetulnya sebab tak sabar nak tunggu siap. Sambal yang best kena tunggu lama atas dapur. Betul tak?

Yang bestnya, Alhamdulillah kali ni jadi. Sekarang tunggu hubby balik dari kelantan dan akan sama-sama memakannya.huhuhu..ni rupa sambalnya..


Dah masak kena tunggu sejuk dulu sambalnya barulah dicampur dengan ikan bilis yang telah di goreng untuk mengekalkan kerangupannya..tak sabar nak makan ni..nanti bunyilah krung krang krung krangnyer.hohoho..ikan bilis yang digunakan fresh sebab beli dari Lumut. Tapi tak pergi pun. Pesan dengan kawan. Lepas sekali pesan suami nak yang made in sana. Harga pun boleh tahan tapi asal best tak kisahlah. Yang pasti sudah dibuang kepala dan 'hitamnya'.hehehe.


Tak berapa jelas pula.Kalau tengok live memang nampak kesegaranya. Ok selamat menjamu mata ya..Sambal ikan bilis yang boleh dimakan dengan apa-apa sahaja..Simple dan best..Walla..

Assalamualaikum ..

No comments:

Post a Comment